Installatietechniek

✔ Meer opdrachten met hetzelfde aantal monteurs
✔ Nauwkeurige administratie
✔ Hogere first-time-fix

    Deze servicebedrijven werken al efficiënter

    Tevreden klanten, door goede service

    Uw installaties maken het leven van uw klanten makkelijker. Maar dan moeten ze wel blijven werken. Bovendien heeft u te maken met SLA’s die u moet halen. Daarom wilt u uw installaties op tijd, efficiënt en goed onderhouden. Dat is een uitdaging, zeker als het er veel zijn. Die misschien ook nog eens op locaties door het hele land staan. Met Sigmax Connect maakt u het makkelijk.

    Snelle en nauwkeurige administratie

    Om efficiënt te kunnen werken is het belangrijk dat de administratie snel, maar nauwkeurig gedaan wordt. Connect helpt monteurs daarbij. Reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd. Moeten er meetwaarden worden overgenomen? Ook dat kunnen we automatiseren. Zo is de monteur snel klaar en zijn de overgenomen waarden altijd correct.

    Meer doen, met hetzelfde aantal mensen

    Goede monteurs zijn moeilijk te krijgen, zeker nu. Dan is het fijn als u met de monteurs die u wél heeft, zoveel mogelijk kunt bereiken. Met Sigmax Connect bespaart u kostbare tijd door de first-time-fix te verhogen. Zo werkt dat:

    • Belangrijke info (zoals de onderhoudshistorie en contractinformatie), bijlagen en checklists heeft de monteur snel en op één plek bij de hand.
    • Met de dynamische workflows in Connect krijgt de monteur te zien wat hij nodig heeft, precies op het juiste moment.
    • De klant weet wanneer de monteur komt, door slimme notificaties. Zo verkleint u de kans op niet-thuis-situaties.
    • Verbruikte materialen registreert u in Connect nauwkeurig en grotendeels automatisch. Hiermee bespaart u kostbare tijd.

    Demo aanvragen

    Minder niet-thuis-situaties

    Met Connect zijn uw klanten altijd op de hoogte van de actuele planning en krijgen ze automatisch een seintje als de monteur onderweg is. Hierdoor verkleint u de kans op een niet-thuis-situatie aanzienlijk.

    Vervolgafspraak plannen

    Direct duidelijkheid

    Soms lukt het helaas niet om een opdracht in één keer succesvol af te ronden. Met Connect plant de monteur de vervolgafspraak ter plekke met de klant in. Wel zo klantvriendelijk.

    Maak ambassadeurs van uw monteurs

    De buitendienst staat in direct contact met klanten en is het visitekaartje van uw bedrijf. Tijdens zijn opdracht kan de monteur de klant direct adviseren over andere diensten en producten. Denk aan het afsluiten van onderhoudscontracten of het signaleren van kansen voor de verkoop van nieuwe of vervangende installaties. De servicemedewerker legt dit direct vast in zijn field service oplossing, waarna het automatisch wordt teruggekoppeld naar de verkoopafdeling.

    “De checklist in Connect zorgt ervoor dat servicemonteurs klanten kunnen adviseren op het gebied van nieuwe diensten en producten zoals: warmtepompen, isolatie, ventilatie en zonne-energie. Ook conditiemetingen, het registreren van onveilige situaties en het afsluiten van contracten kan via de slimme vragenlijsten. Hierdoor hebben we de verkoopcijfers hard omhoog zien gaan.”

    Bart Zorge – Coördinator Operations bij Volta Limburg

    Lees de hele klantcase

    Zeer stabiele software

    Software die uitvalt, waardoor uw monteurs hun werk niet meer kunnen doen. Het is een scenario dat u graag voorkomt. Connect is zeer stabiel, doordat onze software bestaat uit vaste componenten die uitgebreid getest en geoptimaliseerd zijn. Daardoor kunt u er altijd op vertrouwen. 

    Klanten beoordelen de betrouwbaarheid
    van Connect met een 9.

    Beweegt mee met uw processen

    Misschien breidt u uw dienstenportfolio uit, verandert wet- en regelgeving of komt een nieuwe klant met nieuwe eisen. Dan kan het zo zijn dat uw bestaande software al na een paar jaar niet meer voldoet. Vaak met suboptimale oplossingen (zoals Excellijsten en papieren formulieren) of dure aanpassingen tot gevolg. Connect bestaat uit vaste componenten, maar is flexibel in te richten. Daardoor past u uw workflows moeiteloos aan veranderende omstandigheden aan. Zonder torenhoge kosten.

    Storingen snel opgelost

    Sigmax Connect helpt de monteur storingen snel en efficiënt op te lossen, ook buiten werktijd:

    • De monteur heeft de contractinformatie, onderhoudshistorie en productdocumentatie snel en op één plek bij de hand. 
    • Bij het achterhalen van het probleem wordt de monteur automatisch in het analyse- en registratieproces begeleidt. Checklists zorgen ervoor dat hij niks vergeet.
    • Buiten werktijd kan de monteur belangrijke informatie uit het ERP-systeem inzien en vervolgens een opdracht aanmaken. 
    • Klus succesvol afgerond? Dan tekent de klant voor akkoord én rekent af aan de deur.

    Demo aanvragen

    De handigste features voor de installatietechniek:
    Akkoord geven
    De klant zet na afloop van de werkzaamheden een handtekening in Connect ter akkoord. Bij opdrachten met meerdere te servicen objecten, is het mogelijk om de klant slechts 1 keer akkoord te laten tekenen. Wel zo klantvriendelijk en tijdsbesparend.
    Arbeidstijdregistratie
    Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
    Bijlages
    Voeg foto's, schetsen, PDF- en Excel bestanden toe.
    Bundelen van opdrachten
    Voeg verschillende te servicen objecten toe aan één opdracht.
    Communiceer met de buitendienst
    Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect. De monteur kan ook direct in Connect spoedopdrachten ontvangen.
    Configurabele vragenlijsten
    Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
    Commerciële kansen registreren
    Monteurs kunnen op locatie service- en onderhoudscontracten afsluiten in Connect. Daarnaast kunnen ze in vragenlijsten commerciële kansen registreren voor de sales-afdeling.
    Customer engagement
    Stuur klanten automatisch informatie over planningen & werkbonnen.
    Direct betalen
    Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
    Facturatie en betaling
    Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de tijdsregistratie en verbruikte artikelen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele garantiebepalingen, contactdekkingen en betalingsvoorwaarden. Daarna heeft de klant de mogelijkheid om de factuur direct te voldoen in Connect, bijvoorbeeld via een contactloze pinbetaling of een automatische machtiging.
    Foto's en schetsen
    Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces
    Integratie met meetinstrumenten
    Neem de meetwaardes van externe meetapparatuur automatisch over in Connect dankzij de integratie met externe meetinstrumenten. Hierdoor hoeft de monteur waardes niet meer handmatig over te nemen.
    IoT-ondersteuning
    Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
    Koudemiddelregistratie
    Registratie van F-gassen vindt plaats op basis van de BRL100. De monteur boekt zijn cilinders in, registreert het verbruik en stuurt lege flessen retour naar het magazijn. Elke mutatie wordt geregistreerd en uitgewisseld met het ERP systeem.
    Locatieboom
    Wanneer een gebouw meerdere te servicen objecten heeft, is het wel zo handig dat de monteur de exacte locaties hiervan weet. Dankzij de locatieboom zijn alle objecten en bijbehorende exacte locaties inzichtelijk in Connect.
    Logistiek & voorraadbeheer
    100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
    Materiaalregistratie
    Scan gebruikte materialen of voeg ze handmatig toe. Pas aantallen aan en heb te allen tijden inzicht in het artikelbestand.
    Navigatie en track&trace
    Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
    Objectbeheer
    In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
    Ongeplande taken
    Via Connect krijgt de monteur inzicht in ongeplande taken. Dit kan van toepassing zijn als hij onverwacht tijd over heeft.
    Online klantinformatie
    In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
    Probleemregistratie
    Registreer een probleem of defect eenvoudig in Connect. Op basis van een geselecteerd probleem, wordt de monteur automatisch in het analyse en registratie proces begeleid.
    Slimme notificaties
    Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.
    Urenregistratie
    De monteur registreert in Connect zijn gewerkte uren of diensten eenvoudig en snel.
    Vervolgafspraak plannen
    Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.
    Voorraadbeheer
    Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen om de voorraad te tellen.
    Werken aan projecten
    Werk met meerdere monteurs aan 1 project & krijg inzicht in elkaars werkzaamheden. Creëer structuur in projecten, bezoeken en activiteiten. Krijg inzicht in eerder uitgevoerde bezoeken/activiteiten als onderdeel van een project.
    Sigmax praktijkcases

    Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

    Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de serviceorganisaties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Onderhoud Enschede

    Onderhoud Enschede BV verzorgt met 275 medewerkers in opdracht van de gemeente het onderhoud en de aanleg van openbare ruimtes in Enschede. De planning en uitvoering van de werkzaamheden werden eerst handmatig en middels papieren werkbonnen geregistreerd. Om dit proces efficiënter in te richten, koos Onderhoud Enschede voor het digitale planbord van Clixz en de buitendienst software van Sigmax

    Lees deze caseCheck alle cases

    Saval

    Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Connect voor uw installatiebedrijf?

    Weten hoe Sigmax Connect ook uw buitendienst efficiënter kan laten werken? Vraag vrijblijvend een demo aan.

      U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons