Het klinkt veelbelovend voor de toekomst: predictive maintenance. Dankzij het uitlezen van data kan er precies op het juiste moment onderhouden worden, in plaats van te vroeg (preventief) of juist te laat (correctief). Ook voor Indes, ontwikkelaar en producent van apparatuur in de medische industrie, biedt predictive maintenance veel kansen. Samen met Sigmax Field Service Solutions worden deze kansen nu benut.
Als producent van onder andere tilliften weet Indes hoe belangrijk het is dat onderhoud efficiënt en op het juiste moment wordt uitgevoerd. Wanneer een tillift kapotgaat, moet een patiënt nu eerst het defect melden en een afspraak inplannen voor een bezoek van de monteur. Hier gaan vaak enkele dagen overheen en al die tijd kan de tillift niet worden gebruikt. Om ervoor te zorgen dat een tillift voortaan preventief aangeeft onderhoud nodig te hebben, heeft Indes de hulp van Sigmax ingeschakeld.
Voorheen werd de data van de producten van Indes verzameld, maar deze gegevens konden nog niet op afstand worden gelezen. Door de slimme software oplossing Connect, kan deze data voortaan wel op afstand worden bekeken. Doordat de gegevens van alle producten nu verzameld worden in Connect, is het mogelijk om betrouwbare voorspellingen te doen over het onderhoud van een specifiek product. Het voordeel voor de eindgebruiker? Een tillift geeft preventief aan onderhoud te behoeven, waardoor de kans op een defect product kleiner is.
Bent u benieuwd wat de mogelijkheden zijn van predictive maintenance voor uw bedrijf? Tijdens de SMART Service & Maintenance beurs op 10 oktober vertelt Business Unit Manager Freek van Bokhoven de lessons learned en best practices uit deze case. We zien u graag terug op 10 oktober tijdens de break-out sessie of op onze stand.
Op de hoogte blijven van het laatste field service nieuws?