NextNatureHooijdonk
News

Haalt uw organisatie 2025? (En zo ja, hoe dan?)

In Hengelo gingen 5 sprekers en 75 bezoekers tijdens ‘The Next Nature in ICT’ met elkaar de dialoog aan over digitale transformatie.

Aanmoedigende sessies over echte vernieuwing vinden weerklank bij geïnteresseerd publiek

Passie voor ICT en nieuwsgierigheid. Combineer je deze twee ingrediënten en de digitale transformatie wordt een peulenschil? De werkelijkheid blijkt iets weerbarstiger. Maar als er iets duidelijk werd tijdens The Next Nature in ICT, 21 maart gehouden in Hengelo, is het dat hart voor het ICT-vak én kennis nemen van wat er gaande is in de wereld een goed vertrekpunt vormen. Met vijf sprekers kregen de bezoekers in de Hazemeijer Fabriek in Hengelo een helder beeld van de trends en mogelijkheden in digitale transformatie.

Na de opening door Commercieel Manager Robbie Mulders van Sigmax, trok trendwatcher Richard van Hooijdonk van leer met een haarscherpe analyse van de laatste ontwikkelingen. In sneltreinvaart besprak hij onderwerpen als intelligente zelfrijdende auto’s, zorgrobots, nanobots en bezorgdrones en trokken hypergeavanceerde smart cities, pratende spiegels en virtuele werelden voorbij.

Veel interactie met bezoekers

Van Hooijdonk daagde het publiek uit met prikkelende vragen en kreeg aan het eind van zijn wervelende betoog ook zelf een aantal kwesties voorgeschoteld. Een belangrijk advies: combineer bestaande bedrijfskennis van huidige managers met het vernuft van jongere generaties. Liefst ook op boardniveau.

Diezelfde boodschap klonk door in de presentatie van Tom van Gelder van Microsoft. De ‘Trust & Security Champ’ van de ICT-reus vertelde breeduit over de grootse veranderingen die hij van dichtbij meemaakte. Microsoft is namelijk in enkele jaren tijd een compleet ander bedrijf geworden, met nieuwe businessmodellen die voor een groot deel om gemak draaien.

Ook Microsoft vertrouwt sterk op de input van ‘millennials’. Van Gelder benadrukte daarbij het belang van mens, techniek en proces in alles wat bedrijven tegenwoordig horen te doen. Belangrijke voorwaarden zijn het voorop stellen van mobility en cloud in de benadering van technologie. Vervolgens kun je bezig met het transformeren van de business.

 

Richard van Hooijdonk & Tom van Gelder (fotografie: Carolien Abbink)

Dochterbedrijf verzekert Timing van innovatie

Timing heeft met hulp van Sigmax de business al voor een belangrijk deel veranderd. Het schakelde over op een nieuwe infrastructuur en transformeerde ICT in een strategisch hulpmiddel. Hetty Braam, Manager ICT & Informatiemanagement, nam de bezoeker mee in de uitdagingen van het bedrijf, waarop Robbie Mulders de oplossingen doorliep, compleet met uitgebreide argumentatie. Namens TimingFWD>> nam tot slot Fred Wittelings het woord om te onthullen hoe Timing met deze bijzondere dochterorganisatie tot vernieuwende concepten voor de uitzendwereld komt. Kortom: een middag boordevol interessante verhalen die duidelijk maakten waar digitaal transformeren volgens Sigmax om draait: dromen, durven en vooral ook doen.

Bent u benieuwd naar de foto’s van het evenement? Klik hier voor het volledige album en lees ook het uitgebreide verslag

 

Sigmax praktijkcases