Na invoering van het kentekenparkeren start Gemeente Den Haag dit jaar met digitaal parkeerhandhaven. Na aanbesteding heeft de gemeente de levering van het digitale handhaafplatform gegund aan Agendum, die zowel wat kwaliteit als prijs het beste uit de bus kwam. Onderdeel van de oplossing is gebruikmaking van de smartphone opvolgapplicatie CityControl van Sigmax.
Met ingang van het tweede kwartaal 2016 zet de gemeente voor de parkeercontrole een scanauto en een scanscooter in. De scans zullen worden verwerkt door de SCANMAN van Agendum, het platform dat de scans automatisch controleert op de aanwezigheid van een parkeerrecht en nauwkeurigheid. Zodra er geen parkeerrecht aanwezig blijkt, stuurt het systeem automatisch een bericht voor nadere controle of opvolging naar de Sigmax CityControl applicatie op de smartphone van de handhaver op straat.
Met deze nieuwe manier van handhaven beoogt de gemeente een aanzienlijke kostenreductie en hogere parkeerinkomsten. Bovendien levert digitaal handhaven de stad belangrijke informatie op voor verbetering van het parkeer- en mobiliteitsbeleid.
Digitaal opvolgen met gebruik van scanapparatuur en de SCANMAN is al jaren succesvol in steden als Amsterdam, Haarlem en Utrecht. Niet alleen is de controle van kentekens met scanapparatuur vele malen efficiënter dan de conventionele manier van controle, ook zorgt de automatische scanverweking en controle ervoor dat het aantal opvolgingen op straat sterk afneemt.
“We zijn er trots op dat na Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Nijmegen en Schiedam, nu ook Den Haag voor de bewezen kwaliteit van ons SCANMAN platform en onze jarenlange ervaring kiest,” zegt algemeen directeur Jurgen Vernimmen over de gunning. “En door onze jarenlange ervaring en voortdurende doorontwikkeling van onze modulaire applicaties kunnen wij onze oplossingen voor een goede prijs aanbieden. Samen met Sigmax hebben we een optimale en gebruikersvriendelijke oplossing voor gemeenten gecreëerd die ook internationaal toegepast wordt.”
Vanuit 59 vestigingen en een mobiele service zorgen de servicemonteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.
Lees deze caseCheck alle casesIn Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.
Lees deze caseCheck alle casesOm ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.
Lees deze caseCheck alle casesVoorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.
Lees deze caseCheck alle casesSigmax maakt gebruik van cookies om de website goed voor u te laten werken. Voor het plaatsen van bepaalde cookies dient u eerst toestemming te geven.