News

Configuratiemogelijkheden Connect software rondom het coronavirus

Garandeer een optimale service tijdens de coronacrisis met de configuratiemogelijkheden van Connect.

 

 

De uitbraak van het coronavirus heeft het hele land in zijn greep. Ook buitendienstmedewerkers dienen rekening te houden met de huidige maatregelen en dit kan vragen om aangepaste processen. Servicemedewerkers komen immers veel bij klanten thuis over de vloer, wat op dit moment in sommige gevallen niet mogelijk is of op een aangepaste manier moet gebeuren.

Connect software, de field service oplossing van Sigmax

Connect is opgezet als standaard field service software maar is geheel op maat configureerbaar. Dit betekent dat servicebedrijven bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van vragenlijsten die passen bij hun buitendienst of in tijden van crisis processen eenvoudig aan te passen zijn.

Door het coronavirus is het juist nu van belang om een optimale service te garanderen. Natuurlijk wel met het in acht nemen van alle maatregelen. Door verschillende aanpassingen te doen in uw field service software zorgt u ervoor dat u – ook in tijden van crisis – het verschil maakt.

Configuratiemogelijkheden omtrent corona

Door de maatregelen omtrent het coronavirus kan het zo zijn dat een monteur niet meer bij klanten binnen mogen komen of dat klanten werkorders niet meer kunnen aftekenen. Er zullen dan aanpassingen nodig zijn in de field service software, waarbij u kunt denken aan:

  • Het realiseren van aanpassingen in het handtekeningscherm, zoals:
    • Het toevoegen en/of aanpassen van het watermerk op het handtekeningenscherm
    • De handtekening (tijdelijk) in zijn geheel uit uw proces-flows halen
  • Het toevoegen van extra statussen waarmee u registreert dat uw klant niet kan of mag tekenen i.v.m. het coronavirus of om aan te geven dat de monteur zelf tekent voor akkoord.
  • Het toevoegen van een extra scherm met de mogelijkheid om uw monteur en de klant te informeren over de extra veiligheidsvoorschriften die nu van toepassing zijn.
  • De mogelijkheid om de inhoud van PDF’s, e-mails of sms-berichten voor klanten te voorzien van nieuwe informatie met betrekking tot het coronavirus
  • Het uitbreiden van de functionaliteit ‘weigeren’, waarmee het weigeren van een werkopdracht geregistreerd kan worden. Bijvoorbeeld door het definiëren van een nieuwe reden omtrent corona.
  • Het toevoegen van een extra (intake)vragenlijst.
  • Het beschikbaar stellen van extra bijlages en/of informatie over veiligheidsvoorschriften aan de buitendienstmedewerker.
  • Het configureren van een nieuwe tijdregistratiecategorie zodat eventuele verloren werktijd door corona maatregelen correct geadministreerd kan worden.
  • Het toevoegen van een aangepaste workflow waarbij bepaalde stappen geen vereiste meer zijn.

Deze tijden vragen om een andere aanpak en we denken daarom ook graag met u mee over een passende oplossing. Wilt u meer informatie over Connect software of bovenstaande configuratiemogelijkheden? Vul dan vrijblijvend uw gegevens in.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

    Sigmax praktijkcases

    Carglass

    Vanuit 59 vestigingen en een mobiele service zorgen de servicemonteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Teeuwissen

    De rioolreinigingsexperts van Teeuwissen Rioolreiniging werken met Connect van Sigmax Field Service Solutions. Circa 100 professionals registreren met de mobiele softwareoplossing van Sigmax Field Service Solutions hun werkzaamheden digitaal waardoor het bedrijf uit Huizen voorgoed vaarwel zegt tegen de papieren werkbonnen.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases