Klantcommunicatie Sigmax

Klantcommunicatie

Informeer klanten proactief

Uw klanten verwachten proactief, realtime en via een kanaal naar keuze te worden geïnformeerd over de status van hun serviceverzoek. Om te voldoen aan deze verwachting, moet u afzien van papieren formulieren en Excelsheets voor het plannen diensten. Inzage in de actuele status van de serviceaanvraag, zowel voor, tijdens als na de afhandeling, vergt een automatische benadering. Sigmax Connect kan u hierbij helpen.

Verminder niet-thuis-situaties

Om aan de hedendaagse klantverwachting te voldoen is field service software met geavanceerde klantcommunicatiemogelijkheden essentieel. Hiermee houdt u de klant via e-mail of SMS doorlopend op de hoogte. Dit helpt klanten hun tijd te plannen en voorkomt frustratie. Daarnaast worden niet-thuis-situaties verminderd.

Demo aanvragen

Verzamel direct feedback

Field service software helpt u ook tijdens de klus bij het communiceren met de klant. Bijvoorbeeld bij het uitvoeren van inspecties en probleemanalyses. Een geconfigureerde field service oplossing stelt uw medewerker in staat de juiste vragen te stellen. De resultaten worden automatisch teruggekoppeld naar uw ERP systeem en als rapport met één druk op de knop verstuurt naar uw klant.

De voordelen van klantcommunicatie verbeteren met Sigmax Connect:

  • Hogere First-Time-Fix
    De klant ontvangt automatisch een sms-bericht wanneer de monteur onderweg is. Hierdoor voorkomt u niet-thuis-situaties.
  • Verbeter uw service
    Na afloop van de werkzaamheden kan de klant direct feedback achterlaten. Dit kan eenvoudig teruggekoppeld worden om de service te verbeteren.
  • Meer tevreden klanten
    Kan een klus niet in één keer worden afgerond? Plan direct in Connect een vervolgafspraak in samen met de klant. Wel zo klantvriendelijk.

 

Top features voor het verbeteren van de klantcommunicatie:
Customer engagement
Stuur klanten automatisch informatie over planningen & werkbonnen.
Direct betalen
Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
Feedback verzamelen
Vraag de klant direct na afloop van de werkzaamheden om feedback.
Slimme notificaties
Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.

Meerdere serviceorganisaties gingen u voor

“De monteur wordt nu geholpen om de juiste stappen te doorlopen en de informatie vast te leggen. Zo is de doorlooptijd richting de klant verkort en worden er minder administratieve fouten gemaakt.”

Niels Breedijk – ICT-Manager bij Duijvelaar Pompen

Beijk alle resultaten waar we trots op zijn  

Benieuwd hoe Connect uw klantcommunicatie kan verbeteren?

Vraag vrijblijvend onze brochure aan en bekijk alle mogelijkheden van Connect.

    Sigmax praktijkcases

    Case

    Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

    Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de serviceorganisaties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Motrac

    Kwaliteit en een hoge servicegraad; kenmerken die Motrac, de totaalaanbieder van interne logistieke oplossingen en in België ook van reinigingsoplossingen, treffend omschrijven. Om reparaties, onderhoud en keuringen succesvol uit te voeren, maken de 240 servicemedewerkers van Motrac Intern Transport in Nederland en Motrac nv in België, gebruik van Connect: de field service software van Sigmax. Al sinds 2013 werken Motrac en Sigmax samen en de afgelopen jaren leidde dit tot een stabiele oplossing voor de volledige buitendienst.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Saval

    Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Veld Koeltechniek

    Producent en leverancier van koel- en vriesoplossingen Veld Koeltechniek kiest voor een best-of-breed oplossing met Sigmax en ORTEC. “Met deze combinatie hebben we voor onze organisatie optimale ondersteuning gevonden voor onze werkprocessen. Deze technische vooruitgang zal ook zeker helpen tijdens de werving en selectie van nieuwe medewerkers”, aldus Kees Kuiperije.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Ook minder niet-thuis-situaties en tevreden klanten?

    We helpen u graag verder. Vraag vrijblijvend meer informatie aan en we laten u de mogelijkheden van Sigmax Connect zien.

     

      U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons