First-Time-Fix

Fix de First-Time-Fix

Het niet in één keer oplossen van een probleem is een grote bron van frustraties bij klanten. Daarnaast is het een onnodige kostenpost voor serviceorganisaties; extra verreden kilometers, verkeerd bestelde onderdelen en natuurlijk de verspilde tijd, die beter aan andere opdrachten besteed had kunnen worden. Ontdek hoe Sigmax Connect bijdraagt aan een hogere First-Time-Fix.

Minder niet-thuis-situaties

Onze field service oplossing helpt First-Time-Fix te verbeteren door processen te optimaliseren. Dankzij intelligente planning zorgt ervoor dat een medewerker met de juiste skills en het juiste materiaal naar een klus gestuurd wordt. Door heldere klantcommunicatie, bijvoorbeeld in de vorm van (SMS) notificaties, weet de klant exact wanneer de monteur arriveert en worden ‘niet-thuis-situaties’ voorkomen. Daarnaast worden vraagstukken rondom garantie direct afgehandeld, door monteurs inzicht te geven in contractuele afspraken.

Download onze brochure voor meer informatie

Tevreden klanten

Zelfs met de beste planningtools en communicatie is het niet altijd mogelijk om de klus in één keer te klaren: het probleem kan niet gevonden worden of de benodigde materialen zijn niet beschikbaar. Dit heeft niet alleen een negatief effect op uw eigen planning, maar ook op de klantervaring. Met Sigmax Connect is de monteur in staat om direct vanaf zijn mobiel een vervolgafspraak met de klant in te plannen. Wel zo duidelijk en klantvriendelijk.
.

Zo draagt Sigmax Connect bij aan een hogere First-Time-Fix:

  • Is de monteur onderweg? Dankzij Connect ontvangt de klant een e-mail of sms bericht met de verwachte aankomsttijd. Zo voorkomt u niet-thuis-situaties.
  • Komt de monteur er niet uit? In Connect raadpleegt hij de historie, contractinformatie en relevantie documentatie.
  • Heeft de monteur een onderdeel niet bij zich? Via Connect ziet hij de busvoorraden van collega’s in de buurt.
  • Als een opdracht succesvol is afgerond, rekent de klant direct af aan de deur.

Ontdek Connect

 

Top features voor een hogere First-Time-Fix:
Communiceer met de buitendienst
Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect.
Configurabele vragenlijsten
Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
Direct betalen
Reken direct af aan de deur mét of zonder externe pinapparatuur.
IoT ondersteuning
Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
Locatieboom
Wanneer een gebouw meerdere te servicen objecten heeft, is het wel zo handig dat de monteur de exacte locaties hiervan weet. Dankzij de locatieboom zijn alle objecten en bijbehorende exacte locaties inzichtelijk in Connect.
Logistiek & Voorraadbeheer
100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
Objectbeheer
In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
Online klantinformatie
In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
Slimme notificaties
Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.

Opdracht toch niet succesvol afgerond? Plan direct een vervolgafspraak

Het kan voorkomen dat een opdracht niet tijdens het eerste bezoek succesvol kan worden afgerond. In Connect plant de monteur samen met de klant direct een vervolgafspraak in. Wel zo klantvriendelijk en duidelijk!

Kon de klus niet worden afgerond omdat materialen niet op voorraad zijn? In Connect registreert de monteur eenvoudig de ontbrekende artikelen zodat ze automatisch besteld worden.

Ook een hogere First-Time-Fix?

We maken graag kennis met uw serviceorganisatie. Laat uw gegevens achter voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

    Sigmax praktijkcases

    Gamko

    Gamko is al meer dan 60 jaar een begrip op het gebied van horecakoelingen. De productie bevindt zich volledig in Nederland, met een eigen fabriek in Etten-Leur. Gamko ontwerpt, produceert, levert, installeert en onderhoudt de koelingen volledig in eigen beheer. Hun 18 buitendienstmedewerkers werken sinds 2019 met Connect, de field service oplossing van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Motrac

    Kwaliteit en een hoge servicegraad; kenmerken die Motrac, de totaalaanbieder van interne logistieke oplossingen en in België ook van reinigingsoplossingen, treffend omschrijven. Om reparaties, onderhoud en keuringen succesvol uit te voeren, maken de 240 servicemedewerkers van Motrac Intern Transport in Nederland en Motrac nv in België, gebruik van Connect: de field service software van Sigmax. Al sinds 2013 werken Motrac en Sigmax samen en de afgelopen jaren leidde dit tot een stabiele oplossing voor de volledige buitendienst.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Saval

    Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Welzorg

    De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Benieuwd naar uw kansen op het gebied van field service?

    Vraag vrijblijvend de field service quickscan aan!

    Wilt u weten waar de kansen en uitdagingen rondom uw buitendienst liggen? Onze field service experts helpen u graag verder. Vraag de quickscan gratis en vrijblijvend aan via onderstaande button.

     Aanvragen