maas international

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Excellent onderhoud van koffieautomaten

Onze mobiele oplossing en planningssoftware was aan vervanging toe. We zochten we een nieuw systeem om het werkproces van onze operators en monteurs op locatie nog efficiënter en beter te laten verlopen”, vertelt Willem van den Berg, Managing Director bij Maas Nederland. “Onze operators vullen in de Benelux, Duitsland en Engeland 40.000 automaten bij. Dat is alleen al vanwege de aantallen een uitdaging. Connect software van Sigmax Field Service Solutions ondersteunt ons werkproces efficiënt, ook in uitzonderingsituaties.”

Een optimale planning

Met het planningsysteem plant Maas alle werkopdrachten van de operators en monteurs, plus de routes die zij moeten afleggen, optimaal. De software verdeelt hierbij alle werkzaamheden eerlijk over de operators en plant terugkomende werkzaamheden automatisch bij dezelfde operator.

Sneller, transparanter en gebruikersvriendelijker

Alle uitgevoerde werkzaamheden, verbruikte materialen en tellerstanden registreert de operator makkelijk. En mocht er onverhoopt een storing optreden die de operator niet zelf kan verhelpen, dan maakt hij snel een nieuwe melding zodat de planafdeling gelijk een servicemonteur kan inschakelen. De handcomputer navigeert de servicemonteur naar de juiste locatie via een ingebouwd navigatiesysteem. Nadat de monteur of operator klaar is met zijn werkzaamheden worden alle gegevens automatisch doorgestuurd naar het ERP systeem voor verdere verwerking.

Willem van den Berg, Managing Director bij Maas Nederland vertelt dat de operators tevreden zijn over het gebruik: ‘Onze operators en monteurs werken al jaren met een PDA. Met de implementatie van Connect is het proces nog transparanter, sneller en gebruikersvriendelijker geworden.’

Meer over Field Service Solutions 

Ontdek Connect

Weten wat Sigmax voor uw organisatie kan betekenen? Vraag dan vrijblijvend meer informatie bij ons aan.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

    Waarom kiezen voor Sigmax

    25

    Jaar ervaring

    3

    Business units

    4

    Landen actief

    360+

    Klanten

    2

    Offices

    79

    Software Developers

    150+

    Sigmax Professionals

    100%

    Empowering Professionals Everywhere

    Ontdek Sigmax
    Sigmax praktijkcases

    Carglass

    Vanuit 59 vestigingen en een mobiele service zorgen de servicemonteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Saval

    Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Teeuwissen

    De rioolreinigingsexperts van Teeuwissen Rioolreiniging werken met Connect van Sigmax Field Service Solutions. Circa 100 professionals registreren met de mobiele softwareoplossing van Sigmax Field Service Solutions hun werkzaamheden digitaal waardoor het bedrijf uit Huizen voorgoed vaarwel zegt tegen de papieren werkbonnen.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Welzorg

    De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

    Lees deze caseCheck alle cases
    Sigmax empowers professionals samen met