De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’ en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax Field Service Solutions hielpen de woningcorporatie hierbij.
Als één van de grootste woningcorporaties in Nederland ondervindt de Alliantie een sterke impact van de nieuwe regelgeving op haar missie om zorg te dragen voor voldoende betaalbare woningen. Hier staat zij niet alleen in. De gehele sociale woningbouwsector staat onder druk van deze ontwikkelingen.
De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’ en maakt zich met optimalisatie en reorganisatie sterk om de zorg voor beschikbare en betaalbare woningen te kunnen handhaven. Vanuit deze achtergrond is optimalisering van de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen essentieel. Daarom koos de Alliantie voor Connect van ORTEC en Sigmax Field Service Solutions om aan de gestelde doelen te beantwoorden.
De planningssoftware van Connect ondersteunt de planafdeling van de Alliantie met het efficiënt, real-time en klantgericht plannen van 75.000 klantbezoeken op jaarbasis. Hierbij integreert het plansysteem met andere computersystemen van de Alliantie.
Dagelijks komen er ruim 1.000 servicecalls binnen op het klantencontactcentrum van de Alliantie. Wanda van Lingen, Teamleider dagelijks onderhoud bij de Alliantie, licht toe: “Onze medewerkers stellen huurders een aantal vragen die zij verwerken in het systeem. Op basis van de capaciteit, berekent Connect in een paar seconden een aantal dataopties waarop de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd. De huurder kunnen we hierdoor gelijk een bevestiging van zijn afspraak geven.”
De afspraak wordt vervolgens real-time doorgezet naar de planning van de vakmannen. Op een tablet zien zij alle details van de afspraak in en kunnen hiermee gelijk aan de slag. Wanneer ze klaar zijn met een reparatie, sluiten ze de opdracht af op de tablet. “Omdat dit direct zichtbaar is voor onze planafdeling hebben we dus een goed livebeeld van wat onze mensen buiten doen, vertelt Wanda van Lingen. “Dankzij de nieuwe software kunnen onze 40 vaklieden dagelijks meerdere opdrachten uitvoeren waardoor we meer huurders kunnen helpen. Ook zetten we nu minder werk uit naar onderaannemers. Op termijn willen we een optie inregelen waarmee huurders zelfstandig hun reparatieverzoeken kunnen inplannen via onze website. We verwachten dat medewerkers van het klantcontactcentrum hiermee meer tijd overhouden voor het beantwoorden van overige klantvragen.”
Weten wat Sigmax voor uw organisatie kan betekenen? Vraag dan vrijblijvend meer informatie bij ons aan.
Jaar ervaring
Business units
Landen actief
Klanten
Offices
Software Developers
Sigmax Professionals
Empowering Professionals Everywhere